Data, týkající se aktualizace z června 2019, ukazují první vítěze a poražené

Před-oznámená červnová aktualizace Google 2019, která se rozeběhla toto pondělí, začala konečně ovlivňovat jak SEO, tak i vydavatele, majitelé stránek a také správce webů. Ujasněme si ale jedno, je neskutečně brzo na to, abychom mluvili o skutečném dopadu této aktualizace. S tímto řečeno, chceme se s vámi podělit o některá brzká data a o diskuzích v průmyslu o této nové aktualizaci jádra Google.

Poskytovatelé dat


Prozatím máme nějaká čerstvá data z SEO poskytovatelů nástrojů, kteří zahrnují Sistrix, RankRAnger, SearchMetrics a Moz. Tito poskytovatelé dat, kteří mají obrovské datasety okolo Google hodnocení, jsou schopni někdy zachytit určité vzorce, které se projevují u aktualizací. Mějte na paměti, že Google index je masivní, a tito poskytovatelé dat obecně mají velice omezený a malý výhled na celkovou velikost indexu, když měří tyto změny.

Sistrix. Společnost Sistrix napsala příspěvek na blogu, kde sdílela svá data z minulého dne. Uvedli, že „dnešní“ data jasně ukazují dopad aktualizace. V jejich indexu denní viditelnosti jejich nástroje můžete vidět změny z 05.06 na 06.06. Tato data jsou z Google UK indexu.

Johannes Beus ze společnosti Sistrix napsal: „Nejenom že Google předznamenal tuto aktualizaci snad poprvé za celou jeho existenci, ale také pole ovlivněných domén vypadá, že je daleko širší, co se týče této Google aktualizace jádra, než v předchozích aktualizacích,“ uvedl Steve Paine ze společnosti Sistrix. „Můžeme zde vidět spoustu YMYL webových stránek, ale také jsou tu klasické zpravodajské weby, obchodní weby a spousta dalších. Vypadá to, že tato Google aktualizace jádra je daleko širší než poslední aktualizace. Co je daleko důležitější, jsou tu podstatné změny, které jsou viditelné už po dvaceti čtyř hodinách, což znamená, že můžeme vidět ještě více změn po týdnu. Určitě vás o tom budeme informovat, pokud budete chtít více dat.“

RankRanger. RankRanger nám posílá některá data via e-mail a nahrál také shrnutí na svůj twitterový účet. RankRanger měří US výsledky vyhledávání a Mordy Oberstein ze společnosti RankRanger vysvětlil, že tato aktualizace stále ještě běží a že chtějí projít znovu svá čísla příští týden. Avšak i teď je tu spousta raných dat.

„Výklenek hazardu byl zasažen velice těžce, stejně tak i finanční weby a weby s tématikou zdraví (i když aktualizace byla/je daleko širší a má širší dopad napříč celým spektrem,“ sdělil Mordy Oberstein ze společnosti RankRanger. Podle jejich dat to vypadá, že zatímco spousta stránek byla vykopnuta výše / níže na stránce s výsledky vyhledávání, nebyly to nějaká závratná čísla.

SearchMetrics. Marcus Tober ze společnosti SearchMetrics nám sdělil, že stále pracuje na datech, „má předběžná analýza je taková, že součástí aktualizace z března byly zrušeny.“ Také dodal, že tohle nebylo „systematické“. Vypadá to jako kdyby Google změnil některé faktory pro firmy/autority příliš moc v březnu a tohle přesně bylo vráceno nazpět. Hlavně, co se týče medicínského prostoru, jako je webmd.com nebo verywellhealth.com, které ztratily, získaly zpátky trochu jejich viditelnosti.“ Tohle je něco, co řekl, že předpovídal, kdy viděl aktualizaci v březnu. „Ale některé oblasti jako je například UGC nebo QA nezaznamenaly vůbec žádný posun či úkrok,“ dodal.

SeachMetrics budou mít více dat později a udělají jistě další příběh, jakmile se prach s aktualizovanými daty usadí.

Moz. Dr. Pete Meyers ze společnosti moz sdílel některá sva data na svém Twitterovém účtu, takže se určitě podívejte!

Komunita


Zeptali jsem se na Twitteru, co si o tom myslí a co vlastně vidí SEO komunita, takže určitě se poté podívejte i na Twitter na některé reakce.

K tomu všemu jsme nahráli snad tunu nejrůznějších citací na našem osobním blogu o tom, co vlastně komunita tvrdí a vidí na jejich Online SEO fórech a diskuzních skupinách. Spousta lidí například vidí i třiceti procentní skoky v provozu.

Co tvrdí Google


Ale co Google, co vlastně Google říká o jejich nové aktualizaci. Samozřejmě, Google oznámil vše na svém twitterovém účtu. K tomu se také přidal Danny Sullivan z Google, který uvedl, že tato aktualizace bude na „sto procent viditelná a zaznamenatelná.“

Gary Illyes z Google uvedl, že to ještě není dokončeno a že bude chvíli trvat, než bude aktualizace dokončena.

Je brzy


Je stále velice brzy, Google stále ještě aktualizaci spouští pro všechna jejich data centra. Avšak my se chtěli podělit s některými ranými daty, které jsme našli o této aktualizaci. Naše rada je taková, abyste zůstali v klidu, nechte, ať se prach usadí během příštího týdne a poté se podívejte hlouběji do vašich analytik. Pokud jste byli zasaženi touto aktualizací, tak poté musíte ukročit zpátky, podívat se na vaši webovou stránku a zhodnotit, jestli chcete podstoupit nějaké podstatné změny v obsahu nebo struktuře stránky.

Určitě napíšeme další příspěvky o této aktualizaci, takže se pořádně držte a buďte připraveni!