Opravdu vaše DSA převyšují výkonem standardní reklamy? Zjistěte to s tímhle skriptem analýzy pro měření výkonu kopie reklamy.

Nerad to říkám, ale zvěsti jsou pravdivé – na velikosti záleží. Nuže, tedy alespoň na velikosti kopie reklamy záleží.

Proč by jinak neustále Google navyšoval limit znaků? Jejich průzkum je totiž dovedl ke zjištění, že nově rozšířené reklamy získávají o patnáct procent více kliknutí, než ostatní formáty.

Ale opravdu ve skutečnosti využíváte všechen prostor, který je vám dostupný?

Pokud jste to ještě nikdy netestovali, je nejvyšší čas využít váš výkon reklamy na základě délky reklamy.

S tímto skriptem, můžete přesně tohle udělat …a více! Můžete poté porovnat výkon standardních reklam proti Dynamickým reklamám ve vyhledávání (DSA – dynamic search ads) napříč celým vaším účtem, takže můžete zkontrolovat, jestli DSA ve skutečnosti fungují nebo ne. By´t opravdu miluji Google, neměli byste jim vždycky slepě věřit – testování je klíčem!

A co tento skript vlastně dokáže?


Tento skript vám dovolí vidět výkon vašich reklam během minulého měsíce, shrnutý počtem znaků použitých v každé části vaší kopie reklamy: titulky, popisky, cesty. Takže můžete získat shrnuté statistiky pro titulek 1 o třiceti znacích, dvaceti devíti znacích a tak dále.

Poté si můžete stáhnout hlášení celého účtu do Google tabulky a vytvořit tak celou řadu tabulek: Titulek 1, titulek 2, titulek 3, popis 1, popis 2, popis 3, cesta 1, cesta 2 a cesta 3. Také to vytváří další tři tabulky (titulky, popisky a cesty), kde koncentruje hlášení všechny dané komponenty.

Pro každý z těchto komponentů hlášení ukazuje počet reklam s jistým počtem znaků a poté sečte kliknutí, dojmy, náklady a převody pro danou reklamu. Také vám to ukáže průměrnou cenu za jeden klik, poměr kliknutí (CTR) a také náklad na akvizici (CPA).

V tabulce titulků, DSA jsou ty, které ukazují nula znaků (byť nuly v popisku a cestě nejsou nutně DSA), takže jsou velice jednoduché na nalezení. Porovnáním jich se standardními reklamami můžete zkontrolovat, jestli DSA skutečně výkonnostně převyšují rozšířený text reklam či ne.

Proč na tom záleží?


S více prostorem v reklamě, můžete být daleko relevantnější pro požadavek na vyhledávání a také pro cílovou stránku. Jinými slovy, lepší skóre kvality (a kdo by tohle nechtěl?).

Například, pokud je váš výkon CTR nedostačující pro dva titulky s třiceti znaky, možná byste chtěli zvážit přidání třetího titulku nebo použití počtu slov daleko efektivněji.

Pokud tedy spatříte cesty o délce pouze pár znaků, pravděpodobně vynecháváte hodnotné místo, které můžete zaplnit. Delší cesty vypadají daleko přirozeně pro uživatele a zlepšují tak relevanci tím, že říkají uživatelům, co by měli čekat od přistávací stránky.

Můžete také ověřit, jaké procento vašich útrat přichází z malého prostoru reklam, tedy starých účtů se starými reklamními formáty, které ještě nebyly aktualizovány.